Igår lite botten, idag lite toppen!!

Ja vi var iväg o jag kikade på ett jobb som ridhjälp till försäljnings/tillridningshästar samt vanlig stallhjälp...Var sååååå taggad o förväntansfull....
Men ja, skulle kanske funka bra, men vissa saker kände jag inte riktigt skulle passa mig på det sättet nu när jag är 34 år o inte 15.. o inte harry som behöver ha sin stora hage o lång utevistelse pga sin shivering, har haft nog med problem med den nu när han haft lymfangiten o inte ville st på benet till 100%. Börjar knyta sig i knäet så fort han inte rör på sig som han bör....Men jag är så glad att på bara 2 omgångar med medicin är han SÅ mkt bättre och ser helt vanlig ut nu i sitt bakben, de där överdrivet stora gallorna är borta!! =) =)
 
Så idag reg jag glatt i min nya sadel jag beställde förra veckan utav Skövde Ridsport.
Det är en årsmodell  2014 Prestige D1K  Zero, en enkelkåpad sadel med GRYMT mjukt o fint kalvskinnsläder! Helt gudomlig att sitta i! Snacka kvalitét till max!
Jag är helt kär i sadeln, o harry med tror jag, han gick så sjukt bra!!!! Idag gjorde han byten till höger o vänster titt som tätt av sig själv, o nej, jag gav inga hjälper för o byta...han bara rockade loss där inne ;)
Väl i farten hoppade jag upp en sväng på kompisens häst o körde lite byten där med...grabbarna var så fina så!!
 
Prestige D1K Zero Lux
 
O så har jag lyckats med o byta in min bil och åka o hämta ut en annan volvo, då en Xc70 ist, men får inte den föräns v41, då han som för stunden äger den, ska hämta ut sin nya bil då.....Så hade superflax att han fick in den häromdagen men inte hunnit lägga ut den på nätet än! Den var topputrustad så det som inte finns i den bilen är nog inte värt att ha =P
 
Ibland har man toppar o ibland mindre roliga perioder, dagar....Livet har varit riktigt tufft en period med mina riktigt jobbiga astmabesvär så jag inte ens kunnat jobba utan legat däckad o knappt kan andas 24 h/dygn...Men nu börjar de ge sig efter några veckor med en massa cortison...Enda som funkar ju!
Harry har haft sin dumma lymfangit som rörde till både bland träningar o tävlingar jag fått ställa in...O allt som vi tappat nu ska vi börja bygga på igen....(hoppas vi kan vara med på danielträningen v41)
O min hemska migrän över att jag bara måste byta bil innan vintern kommer...Annars kan jag inte bo så här på vischan med stor häst o tungt släp.....
Äntligen har många stenar släppt från axlarna!!!
 
Har köpt biljetter till küren med i friends arena i sthlm, det ska bli kul o se eliten igen!!!
Hoppas Patrik har med sig Scandic....bara ääälskar hans gamla kür med Depesche mode ...
Men troligen blir det väl Deja för hans del. Men kul med nya stjärnskott för den skickliga ryttaren!
 
Ja nu ska jag väl krypa till kojs....
Imorn rida på dan..o sen plantera på mammas o pappas grav, dax o göra höstfint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0